Catalan English French Spanish

• Distància: 11,77 km
  • Durada caminant: 4h 40min
  • Senyalització: Parcialment
  • Font: Palau Robert - ACNA, S.L.

El cim de les Penyes Altes de Moixeró està situat a la carena que separa la Cerdanya del Berguedà, dins del Parc Natural del Cadí-Moixerò. Per sota passa el túnel del Cadí. El cim està format per dues petites puntes que sobresurten d'un bosc de pi negre. L'excursió proposada permet gaudir de paratges ben solitaris i poc concorreguts en un entorn de paisatge subalpí dominat pel bosc de pi negre i extensos prats. És fàcil veure isards, ja que la vall del torrent del Saüc n'és molt freqüentada.

Informació de ruta

Altitud màx. 1452.31 m Velocitat màxima 0 m/s
Altitud mín. 2275.79 m Velocitat mitjana 0 m/s
Desnivell acumulat pujant 1110.47 m Distància total 11780 m
Desnivell acumulat baixant 1110.47 m Temps total 0h 00m 00s
Punts de seguiment 1498

Els valors no disponibles a l'arxiu es mostraran com a 0.

Descarregar ruta

google.maps.MapTypeId.TERRAIN 1 1 1 1 1 1 2 #0000FF Distància Elevació Velocitat Ritme cardíac Distància: {0} {2} Elevació: {1} Distància: {0} {2} Velocitat: {1} Distància: {0} {2} Ritme cardíac: {1}

El punt de partida és el refugi de la Pleta dels Ordiassos. Per arribar-hi cal situar-se a Urús des d'un trencall que surt de la carretera E-09, entre la boca nord del túnel del Cadí i Alp. A la placeta que hi ha al costat de l'església, s'inicia una pista, empedrada al principi, que cal agafar. Hi ha una bifurcació i s'ha de girar a l'esquerra per arribar tot seguit a la font Freda (on hi ha un plànol indicador de pistes). La pista puja fins a un collet (1340 m), des d'on es pot anar a l'ermita de Sant Grau prenent-ne una altra que gira a mà dreta (O). La pista baixa per creuar una torrentera i després s'enfila fins a un encreuament. A l'esquerra es troba el refugi de la Pleta dels Ordiassos i la pista que puja al del Cortal d'en Vidal. Fins aquí es pot arribar en vehicle (4 km des d'Urús). En aquest punt es comença la ruta.

0,00 km (1480 m). Refugi de la Pleta dels Ordiassos. Es pren la pista de la dreta que hi ha uns metres abans d'arribar al refugi i se segueix fins a un revolt molt marcat cap a l'esquerra. Abans d'aquest revolt s'ha de pujar per un pendís de l'esquerra (SE) que s'endinsa al bosc per arribar a un replà on s'agafa un camí que va paral·lel i per sobre de la pista. El camí és una mica perdedor al principi, però cal anar decantant-se cap a l'esquerra dels petits replans herbats que es van trobant. Abans d'arribar al torrent de les Canaletes, el camí es bifurca: cal seguir per l'esquerra (km 0,70, 1555 m, 0 h 15 min).

Font del Torrent de les Canaletes (1550 m). Aquesta font raja al peu d'un pi. Una mica més enllà es retroba el camí que s'ha deixat per arribar-hi. Es puja en diagonal, es creua el torrent de les Canaletes, on hi ha una altra font a peu de camí, i se segueix en direcció N remuntant fins a desembocar a una pista que cal seguir per la dreta tot planejant fins a uns prats, on es troba el refugi del Cortal d'en Vidal (km 2,26, 1671 m, 0 h 45 min). Des d'aquí es gaudeix d'una bona vista panoràmica de la Cerdanya. Hi ha una font al cantó de baix (a l'esquerra). Des d'aquest punt el camí es fa una mica perdedor, però la tendència general és ascendir en direcció SO cap al sector occidental de la carena del serrat de Comesjuntes.

Des del refugi es pren un corriol recte amunt que sendinsa pel bosc i que va fent marrades fins a un pla herbat, on el camí es difumina una mica, i es vira cap a la dreta. Més endavant es baixa una mica, es passa una clotada amb molt de boix i es torna a remuntar per davallar tot seguit.

3,50 km (1880 m, 1 h 35 min). Coll Verginós. Es tracta d'un collet herbat situat al peu de les Penyes Altes. S'ha de pujar pels pendents herbats i després entrar al bosc. Apareixen uns roquissers al davant i es gira a la dreta tot remuntant fins a la carena. Se segueixen les marques vermelles i blanques del GR 150-1 fins al collet dels Molins o pas de la Guilla (km 4,67, 2120 m, 2 h 15 min). Des d'aquí es contemplen els roquissers del cantó dret del cim i els boscos de l'esquerra. Cal pujar per la carena herbada entre grans blocs de pedra.

5,10 km (2275 m), 2 h 40 min. Penyes Altes de Moixeró. Cim format per dues puntes bessones que és un excel·lent mirador de la contrada.

S'inicia el camí de tornada tot desfent el trajecte per la carena fins al collet de Molins, on es deixa a mà esquerra (NE) el camí de pujada i es continua (NE) carenejant pel cantó nord tot seguint les marques del GR 150-1 entre boscos i prats per un sender força evident fins al coll de Jou (km 7,90, 2021 m, 3 h 35 min).

A partir d'aquí es deixa la carena per prendre el camí de l'esquerra (N) que descendeix a la vall del torrent de Coll de Jou, on es trobaran diversos rètols indicatius. El camí és fressat i va fent giragonses a banda i banda del llit del riu per un terreny boscós i força pedregós fins al clot de Fontllebrera (km 9,10, 1730 m, 3 h 55 min), on el camí es transforma en una pista que ressegueix el fons de la vall.

Més endavant es deixa una pista a mà dreta i se segueix per la principal (km 10,25, 1650 m, 4 h 20 min). Es davalla tot rodejant el vessant est de la serra de Puig Sequer fins a deixar a mà esquerra (SO) una pista que puja. Es continua per la pista i es torna al refugi de la Pleta dels Ordiassos, punt de sortida i final de l'itinerari (km 11,77, 1480 m, 4 h 40 min).

Atenció:
Per fer aquest recorregut cal dur calçat d'alta muntanya, motxilla amb roba d'abric gruixuda, protecció per a la pluja, un mapa topogràfic, brúixola, menjar i aigua suficient.
El piolet i els grampons seran necessaris si hi ha neu.