Catalan English French Spanish

• Durada caminant: 1h 15m
  • Senyalització: Parcialment
  • Població de sortida: Gósol
  • Font: Palau Robert - ACNA, S.L.

Gósol és un petit i bell poble muntanyenc envoltat de cims imponents i situat en un entorn natural privilegiat d'extensos prats i espessos boscos. Des del Cap de la Creu, es té una esplèndida vista de la popular silueta del Pedraforca, el cim més representatiu d'aquestes muntanyes i símbol de la comarca del Berguedà i del Parc Natural del Cadí-Moixeró.

Informació de ruta

Altitud màx. 1385.38 m Velocitat màxima 37.8 m/s
Altitud mín. 1479.07 m Velocitat mitjana 0 m/s
Desnivell acumulat pujant 117.7 m Distància total 7440 m
Desnivell acumulat baixant 127.3 m Temps total 13d 6h 47m 00s
Punts de seguiment 443

Els valors no disponibles a l'arxiu es mostraran com a 0.

Descarregar ruta

google.maps.MapTypeId.TERRAIN 1 1 1 1 1 1 2 #0000FF Distància Elevació Velocitat Ritme cardíac Distància: {0} {2} Elevació: {1} Distància: {0} {2} Velocitat: {1} Distància: {0} {2} Ritme cardíac: {1}

Descripció

Per accedir al punt de partida, se surt de Berga per l'autovia C-16 (Eix del Llobregat) en direcció N cap al túnel del Cadí i, just després del túnel del Castell de Guardiola, es trenca a l'esquerra (O) per la carretera B-400 fins a Gósol.

Se surt de la plaça del Segador i es pren una pista ampla que planeja cap al SE fins al coll del Cap de la Creu. El trajecte discorre vorejant camps de conreu a migdia del Pedraforca.

S'arriba al coll del Cap de la Creu (km 1,00, 1437 m), amb una excel·lent vista panoràmica del Pedraforca i els seus voltants. Se segueix a la dreta (S) per la pista que discorre pel costat dels camps. La pista s'estreny, passa per una petita collada (km 1,47, 1478 m) i baixa fent llaçades cap al molí de Gósol. Es gira a la dreta (SO; km 2,23, 1433 m) per una pista que planeja i de seguida s'observa l'antic molí comunal de Gósol.

Es tomba cap al NO, més endavant es creua el torrent de l'Arrubinat (km 3,46, 1391 m) i es remunta -primer cap al SO i després al N- rodejant el petit tossal on s'ubica el Càmping Cadí de Gósol. Ara es contempla el castell de Gósol i Costa Freda al N i la serra del Verd a ponent. Poc després de la casa de les Basses, es torna de nou al poble (km 4,60, 1431 m). Fi de l'excursió.

Una altra opció que només allarga 300 m la ruta, però, sobretot, n'augmenta i n'enriqueix les panoràmiques, consisteix a atansar-se fins al molí de Gósol (variant també georeferenciada). Per fer-la, al km 2,86 (1398 m) de l'anterior recorregut, cal trencar a l'esquerra (SO) per un senderó que baixa uns 250 m vorejant un petit torrent amb arbres als costats fins al riu Aigua de Valls. Sense travessar-lo, s'ascendeix a la dreta pel seu costat cap al NO pels prats, es creua el torrent de l'Arrubinat i es travessa l'Aigua de Valls per un pont. Poc després, davant mateix del molí, es creua el riu Torrentsenta per un altre pont. Des d'aquí, cal remuntar a mà dreta (N) per la pista que porta a Gósol passant pel cementiri, on s'enllaça amb la ruta principal.

Atenció:
Es recomana dur cartografia de l'entorn.
És necessari proveir-se de roba i calçat adequats, aigua i menjar suficient.
Els usuaris d'aparells GPS poden descarregar-se el track des de la fitxa de la ruta.