Catalan English French Spanish

• Durada en BTT: 1h 30m
  • Senyalització: Parcialment
  • Població de sortida: Nou de Berguedà
  • Font: Palau Robert - ACNA, S.L.

De la Nou de Berguedà, s'arriba a Malanyeu per la serra del Catllaràs, massís cobert d'espessos boscos de pi roig, alzines, roures i faigs. Des de Malanyeu, s'albira una extensa vista panoràmica del Berguedà que abasta les serres dels rasos de Peguera, del Verd, del Cadí, el Moixeró i el Pedraforca. Per fer aquesta ruta, es necessita un cert nivell de preparació i de resistència física a causa del seu alt desnivell.

Informació de ruta

Altitud màx. 834.21 m Velocitat màxima 22.7 m/s
Altitud mín. 1170.58 m Velocitat mitjana 0 m/s
Desnivell acumulat pujant 736.81 m Distància total 14960 m
Desnivell acumulat baixant 736.81 m Temps total 16d 8h 58m 27s
Punts de seguiment 1355

Els valors no disponibles a l'arxiu es mostraran com a 0.

Descarregar ruta

google.maps.MapTypeId.TERRAIN 1 1 1 1 1 1 2 #0000FF Distància Elevació Velocitat Ritme cardíac Distància: {0} {2} Elevació: {1} Distància: {0} {2} Velocitat: {1} Distància: {0} {2} Ritme cardíac: {1}

A l'aparcament de la Nou de Berguedà, a ponent de l'església i al costat del camp d'esports, comença l'excursió. També hi ha un aparcament molt més gran al magnífic santuari de Lourdes de la Nou, 400 m més avall. Per accedir a la Nou de Berguedà des de Berga, cal prendre l'autovia C-16 en direcció N cap al túnel del Cadí i, després de la central tèrmica de Cercs, trencar a la dreta (E/SE) per la BV-4022, que creua el riu Llobregat.

Es pren la carretera que puja arran de les cases en direcció N cap a Malanyeu. Es deixa a mà dreta (km 0,53, 889 m) el GR 241 (sender de Gran Recorregut), que s'enfila fins a Sant Romà de la Clusa.

A cal Ferrer (km 1,10, 939 m), es fa un revolt molt pronunciat a l'esquerra (S/SO), deixant a mà dreta un altre desviament que es dirigeix a Sant Romà de la Clusa, i es remunta fent ziga-zagues.

Ascendint cap al N, es pot observar a mà dreta (E), a la vall que formen el Sobrepuny i el serrat de Fulleracs, la magnífica espinada de les agulles d'Espades. A principis del segle XX, en aquest indret, van haver-hi unes mines de carbó a l'aire lliure.

En passar la collada de Pujals (km 3,42, 1116 m), comença la baixada. Es desemboca a la carretera de Malanyeu (km 5,05, 1003 m), que puja des de la C-16, i es continua per la dreta (E) en direcció a les cases de Malanyeu.

Després de deixar a l'esquerra (N; km 5,64, 1011 m) l'accés a l'església de Sant Sadurní i passar vora les antigues escoles, es contemplen unes àmplies vistes de la contrada. S'acaba la carretera i s'avança per una pista que, entre prats i boscos, es dirigeix a la masia del Llomar deixant desviaments secundaris a ambdues bandes. En passar-hi per davant (km 6,64, 1066 m), s'obren unes tanques per al bestiar que, un cop s'hagi passat, cal tornar a tancar.

Més endavant, es deixa un trencall a l'esquerra (km 7,18, 1112 m) que, creuant el torrent de Malanyeu, fa cap a la Solana tombant a ponent. Tot seguit, s'entra a la fageda de les Espinedes. Aquí es troba la font de les Travesses (km 7,41, 1172 m), un magnífic paratge natural que compta amb uns faigs centenaris de més de 30 m d'alçada. La pista segueix més amunt cap a les Espinedes, cosa que permet allargar la ruta pel feréstec obac.

Per tornar al punt de sortida de l'itinerari, es pot desfer el mateix camí de l'anada. Tanmateix, si el terra està sec, és més variat tornar per la collada de Sant Isidre. Per fer-ho, en lloc d'agafar un altre cop la carretera cap a la Nou, al km 9,71 (996 m) se segueix baixant en direcció a la C-16 fins a un pronunciat revolt a la dreta (km 10,35, 925 m), en què es trenca a l'esquerra (SO) per una pista que porta en uns 200 m al mas de Coma-rodona (km 10,57, 929 m). El mas s'ubica al bell mig d'una preciosa coma que culmina a migdia amb la collada de Sant Isidre, disposada paral·lelament a la coma per la qual s'ha baixat de la collada Pujals.

S'ascendeix per una pista poc fressada i, a la collada de Sant Isidre (km 12,02, 1127 m), s'està novament sobre la Nou de Berguedà, però una mica més a l'oest. La pista comença a davallar augmentant progressivament el pendent i fent revolts fins a la Nou (km 14,97, 834 m) emprant la mateixa distància que per la collada Pujals, però gairebé sense tocar carretera enquitranada. Fi del recorregut.

Atenció:
Es recomana dur cartografia de l'entorn.
És necessari proveir-se de casc, roba adequada, material per reparar punxades, un comptaquilòmetres ben ajustat així com aigua i menjar suficient.
Els usuaris d'aparells GPS poden descarregar-se el track des de la fitxa de la ruta.