Catalan English French Spanish

• Durada en BTT: 1h 30m
  • Senyalització:
  • Població de sortida: Maçaners
  • Font: Palau Robert - ACNA, S.L.

Tomb per l'entorn muntanyenc del nucli de Maçaners que transcorre per paratges on predominen els boscos de pi roig i, per sobre dels 1.700 m d'altitud, els de pi negre. Nombroses masies com ca l'Espardenyer o cal Guineu parlen de l'antic aprofitament agrícola d'aquestes terres d'alta muntanya. Durant el recorregut, es tenen grans vistes de la cara S del massís del Pedraforca. Per fer aquesta ruta, es necessita un cert nivell de preparació i de resistència física a causa del seu alt desnivell.

Informació de ruta

Altitud màx. 1243.58 m Velocitat màxima 4.4 m/s
Altitud mín. 1715.99 m Velocitat mitjana 0 m/s
Desnivell acumulat pujant 587.41 m Distància total 20960 m
Desnivell acumulat baixant 586.41 m Temps total 25d 23h 34m 40s
Punts de seguiment 1831

Els valors no disponibles a l'arxiu es mostraran com a 0.

Descarregar ruta

google.maps.MapTypeId.TERRAIN 1 1 1 1 1 1 2 #0000FF Distància Elevació Velocitat Ritme cardíac Distància: {0} {2} Elevació: {1} Distància: {0} {2} Velocitat: {1} Distància: {0} {2} Ritme cardíac: {1}

Descripció

La ruta comença a Maçaners. Per accedir-hi, se surt de Berga per l'autovia C-16 (Eix del Llobregat) en direcció N cap al túnel del Cadí i, just després del túnel del Castell de Guardiola, es trenca a l'esquerra (O) per la carretera B-400 fins al poble.

Es parteix de l'església (1.272 m) cap al N davallant entre dues cases fins al carrer de sota i girant a mà esquerra (NO). Després d'una baixada, es continua per una pista que de seguida passa pel costat de la font Vella (km 0,16, 1.249 m), tomba a migdia (SO) i surt a la carretera B-400 (km 0,67, 1.254 m), que es pren a la dreta en el mateix sentit de la marxa (SO). Passats uns 200 m (km 0,90, 1.244 m), es deixa la carretera i s'agafa una pista de l'esquerra (SO).

1,64 km (1.251 m). Cruïlla a cal Xisquet: se segueix recte (SO) pujant suaument entre boscos, camps de conreu i masies. S'avança per la pista principal deixant desviaments secundaris a banda i banda, es passa per l'esquerra del mas Fred (km 4,54, 1.264 m) i s'arriba al coll de la Trapa (km 6,83, 1.320 m), on es tomba a l'esquerra (SO) remuntant per la carretera entre boscos de pi roig en direcció a Vallcebre.

A la pleta de la Vila (km 10,73, 1.594 m), es troba la font de la Pleta i es prossegueix l'ascensió per la carretera cap al SE deixant més trencalls secundaris. Es deixen a mà dreta (S) les escales que pugen a la font Freda (km 11,80, 1.662 m; es pot consultar la ruta "De la font Freda a la Gallina Pelada").

Al km 12,96 (1.716 m), abans del coll del Pradell, s'abandona la carretera en direcció a Vallcebre (E) i es trenca a l'esquerra (O) per una pista forestal.

En un revolt a la dreta (km 13,47, 1.691 m), es deixa una desviació a l'esquerra, es gira a llevant (NE) i, més enllà, a partir de la collada dels Prats (km 15,74, 1.615 m), el trajecte descendeix fortament primer cap al SE i després al NE.

Es deixa a la dreta (E; km 17,37, 1.473 m) un trencall que es dirigeix a can Felip i, baixant sempre per la pista principal, s'arriba a ca l'Espardenyer (km 19,68, 1.289 m), on hi ha una font. En aquest punt, es tomba a la dreta (E).

Més endavant, a cal Guineu (km 20,19, 1.308 m), es davalla per l'esquerra (NE/N) fins a desembocar a la carretera B-400 (km 20,69, 1.269 m), que també per l'esquerra (N) torna a Maçaners (km 20,99, 1.272 m).

Atenció:
Es recomana dur cartografia de l'entorn.
És necessari proveir-se de casc, roba adequada, material per reparar punxades, un comptaquilòmetres ben ajustat així com aigua i menjar suficient.
Els usuaris d'aparells GPS poden descarregar-se el track des de la fitxa de la ruta.